Program zajęć
Wprowadzenie
Nauczyciel opowiada o robocie, który zostanie zbudowany, objaśnia jakie czujniki zostaną wykorzystane oraz jak będzie wyglądał robot. Porusza zagadnienia związane z omawianym tematem i przekazuje wiedzę teoretyczną, która za chwile zostanie wykorzystana w trakcie budowy.
Dzieci w dwuosobowych zespołach, używając instrukcji wyświetlonych na komputerze budują swoje roboty. Wiedza, którą zdobyły kilka minut wcześniej zostaje teraz wykorzystana w praktyce.
Ukończenie modelu zwierzątka lub statku kosmicznego to jeszcze nie koniec. W tym etapie należy wydać odpowiednie komendy w środowisku programistycznym aby nasze roboty wykonywały swoje zadania. Język programowania jest graficzny i intuicyjny więc dzieci bardzo szybko przyswajają tę umiejętność.
Ostatni, a zarazem najważniejszy, etap jest uwieńczeniem pracy każdego dziecka. Dzieci mogą obserwować działanie mechanizmów oraz modyfikować program.